loading...

چاپ مركزي

چاپ

بازدید : 354
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ماشينهاي چاپ افست از ابعاد 25×35 تا 100×140 وجود دارند و به علت وجود دستگاههاي با ابعاد مختلف بايد دقيقا محاسبه شود كه كار چاپي ما با كدام يك از اين دستگاهها تراكت به صرفه تر است چون در تيراژ هاي بالا استفاده از دستگاه مناسب از نظر اقتصادي تفاوت زيادي در كل تراكت هزينه ها ايجاد مي كند. مثلا كاري با ابعاد 25×35 و تيراژ 10000 را ميتوانيم هم با دستگاه 50 ×70 و دو دور چاپ كنيم و هم با دستگاه 100×70 و يك دور . كه چاپ با 100×70 به صرفه تر است. تراكت البته بايد هزينه فيلم و زينك را هم در نظر گرفت. و ممكن است در كارهاي با تيراژ متوسط با احتساب هزينه فيلم و زينك تفاوتي در استفاده از دستگاههاي مختلف از نظر هزينه ايجاد نشود. - اما تراكت در مورد ابعاد ماشينهاي چاپ و هزينه متوسط چاپ با هر كدام.كوچكترين دستگاه چاپ كه قديمي تر هم هست و در ضمن فقط نوع تك رنگ آن وجود دارد.ماشن نيم ورقي (35×25) است . كه تراكت معمولا براي كارهاي با ابعاد كوچك و نهايت دورنگ مثل سربرگ و تراكت قابل استفاده است. در اين تراكت ماشين از كاغذ a4 هم مي توانيم استفاده كنيم.(البته از اين سايز كوچك تر هم وجود دارد كه افست محسوب نمي شوند)

برچسب ها تراكت , چاپ ,
بازدید : 333
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

قبلا بهتر است انواع سيستمهاي چاپ را بدانيم. سيستمهاي مختلفي براي چاپ وجود دارند از انواع چاپ دستي گرفته تا چاپهاي سيلك كارت ويزيت و فلكس و تامپو و.. و چاپهاي ماشيني مثل سيستمهاي مسطح ( ماشين ملخي و يا افست مسطح ) و كارت ويزيت چاپ افست و اين اواخر چاپ ديجيتال.آنچه كه امروزه بيشتر با آن سرو كار داريم چاپ افست و ديجيتال است. كه اكنون موضوع بحث ما چاپ افست است.نكته ايي كه بايد قبل از هر چيز به آن اشاره كنيم اين است كه براي چاپ افست حتما بايد از سيستم cmyk استفاده شود. (نكته ايي كه همه به آن آگاهي دارند لزوم كارت ويزيت كاليبره بودن مانيتور و مديريت رنگ است)چاپ افست مبتني بر چاپ چهار رنگ است اما مي توانيم كارهايي با يك رنگ،را تا 10 رنگ مختلف چاپ كنيم.(يك رنگ به صورت نزولي از كم تا زياد) كه البته چاپ بيشتر از 4 رنگ تخصص و اطلاعات خاص خودش را مي طلبد. ماشينهاي چاپ افست يا تك رنگ هستند يا دو رنگ و يا چهار رنگ و البته كارت ويزيت دستگاههايي وجوددارند كه چاپ بيشتر از چهاررنگ را انجام ميدهند.(همان چهار رنگ ولي پشت و روي كاغذ و ورني كه از بعضي لحاظ براي زيبايي كار است تا كيفيت يا .... در ماشينهاي چاپ افست براي هر رنگ ك ستون چاپ وجود دارد كه متشكل از سيلندر بستن زينك و غلطك هاي رنگ است.(اين فقط در بعضي از دستگاها دلالت ميكند (رولند كه ساخت امريكا است دو رنگ بر روي يك برج كارت ويزيت روي هم سوار هستتند))در دستگاههاي تك رنگ هر رنگ بطور مجزا چاپ مي شود . مثلا يك كار چهاررنگ بايد چهار بار از ماشين عبور كند و هر بار رنگها تنظيم شوند . و به همين دليل در كارهاي چهار رنگ بهتر از است از اين نوع ماشينها استفاده نشود چون تجربه اينگونه ثابت كرده است كه در صورت چاپ چهار كارت ويزيت رنگ با دستگاه تك رنگ نتيجه به هيچ وجه قابل قبول نخواهد بود.(البته با يك اتا كار ماهر اين كا رو هم ميشه انجام داد.)

بازدید : 361
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

جديدترين تكنولوژي در خدمات چاپ ، ديجيتال مي باشد هرچه زمان مي گذرد اين سيستم رشد بيشتري پيدا مي كند و به نظر تراكت مي رسد در آينده اي نزديك جايگزين ديگر روش هاي چاپ شود از جمله مهمترين ويژگي هاي چاپ ديجيتال اين است كه به خدمات تراكت دهنده آن اين امكان را مي دهد كارت ويزيت كه هر كار چاپي را در هر تيراژي حتي يك نسخه ارائه نمايد كه اين بساير منحصر به فرد است اما از سويي ديگر اين امر خود مشكل ساز است، چرا كه اين يعني تراكت هزينه يك برگ با 10000 برگ فرقي نمي كند لذا كارت ويزيت با توجه به قيمت هاي مواد مصرفي در چاپ ديجيتال هزينه نهايي تمام شده آن در تيراژ هاي 1000 به كارت ويزيت بالا بسيار بيشتر از چاپ افست مي شود به علاوه بايد به اين نكته مهم توجه داشت كه كيفيت بسيار پايين تز از چاپ افست مي باشد و كيفيت رنگ هاي آن نيز كمتر است.در ادامه به بررسي كارت ويزيت هرچه بيشتر چاپ ديجيتال در وبسايت بزرگ خدمات چاپ مي پردازيم تراكت اميد است اين آموزش براي شما مفيد باشد.

برچسب ها كارت ويزيت , تراكت , چاپ ,
بازدید : 360
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

خوب حالا فرض مي كنيم طرح كارت ويزيت آماده شده فايل JPG يا TIF اونو مي سازيم . البته طرح رو نيز با فرمت اختصاصي نرم افزار ذخيره كنيد.

3)براي چاپ كار طراحي شده بايد فرم چاپي ايجاد كارت ويزيت كنيم .يعني كارت ويزيت يك طرح به تنهاي چاپ نميشه بلكه همراه طرحهاي ديگه در يك فرم چيده شده و براي چاپ آماده تراكت مي شه .در اينجا نوع كار هم خيلي مهمه براي چاپ يه ست اداري سربرگ، فاكتور ،كاغذ ياداشت ،پاكت نامه و...در يك فرم چيده ميشوند چرا كه بايد بر روي كاغذ چاپ شوند .اما فرم مربوط به كارت ويزيت ، بروشور ،فولدرو... بر روي كارت ويزيت كاغذ مقوا گلاسه چاپ ميشوند .وبراي جعبه كالاها عمدتا از مقواي تراكت پشت طوسي استفاده مي شود كه ضخامت بيشتري دارد. نكته :گاهي وقتا يك كار خودش يه فرم ميشه مثل پوستر يا جلد كتاب ومجله .
5) يك فايل با ابعاد هاي گفته شده در بالا ايجادمي كنيم .كارهاي طراحي شده راكه با فرمت TIF ذخيره كرديم به درون آن منتقل مي كنيم(فرمت TIF از كيفيت تراكت كارت ويزيت بيشتري برخورداراست تا JPG ) كارها را كنار هم مي چينيم دراين هنگام بايد دقت داشته باشيد براي خط برش بين كارها فاصله بگذاريد . (تقريبا 3 ميلي متر) از قسمت بالاي كار نيز 1.5 تا 2 سانتي متر تراكت فاصله بگذاريد كه در اصطلاح به آن لب پنچه گفته مي شود . سعي كنيد فرم را با كار پر كنيد وجاي خالي روي آن
باقي نگذاريد (براي استفاده بهينه از هزينه انجام شده .) نكته : نرم افزار Freehand امكانات ويژهاي براي چيدن فرم دارد.

برچسب ها كارت ويزيت , تراكت , چاپ ,
بازدید : 361
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چاپ افست يكي از پر رونق ترين و فراوانترين چاپ هاست. شايد يكي از دلايل آن چاپ روي كاغذ با كيفيت بسيارعالي و تراكت در تيراژهاي نسبتا كارت ويزيت كارت ويزيت پايين است. البته در چاپ اسكرين تيراژهاي پايين تر از چاپ افست، معمول و متداولتر است و حتي از نظر صرفه اقتصادي مناسبتر، اما اگر جنبه كيفيت چاپ را نيز در نظر داشته باشيم. چاپ افست مناسبترين است. تراكت گاهي چاپ افست را به دليل كارت ويزيت عدم برجستگي يا فرورفتگي در رابط (زينك) چاپ مسطح نيز 1)طراحي طرح مورد نظر (در اين جا فرض را بر اين مي گيريم كه كار چهار رنگ مي خواهد چاپ شود)وقتي مي گوييم چاپ چهار رنگ منظور اين نيست كه فقط در طرح چهار رنگ وجود دارد .بلكه رنگهاي موجود در طرح تركيبي از همان چهار رنگ تراكت اصلي ( Cyan , Magenta , Yellow , blacK ) هستند كارت ويزيت . پس مي توانيد تعداد رنگهاي تركيبي زيادي تراكت در طرح داشته باشيد مثل صورتي، بنفش ، ،و... بعد از انتخاب گزينه CMYK براي فايل ايجاد شده ميتوان كارت ويزيت از پالت Channels تعداد كانالهاي رنگ را مشاهده كرد .

برچسب ها كارت ويزيت , تراكت , چاپ ,
بازدید : 352
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

عمليات براي توليد بسياري از محصولات چاپي در مرحله چاپ تمام نمي شوند. به فرايندها و تخصصهاي متعدد ديگري پس از چاپ احتياج است تا مثلا يك كارت ويزيت جعبه محصول و يا يك ساك دستي تبليغاتي آماده براي استفاده شوند. مراحلي مانند روكش (انواع ورني و سلفون) تيغ زني برجسته كاري و طلاكوب قالب سازي ترموگرافي جعبه چسباني فنركشي صحافي و... همگي بعد از مرحله چاپ انجام كارت ويزيت ميشوند. بسته به شغل شما ممكن است با يكي يا چند تا از اين صنوف ارتباط پيدا كنيد. جواب واقعي براي كسي كه ميخواهد وارد اين صنعت بشود اين است كه بايد مجموعه اي از دوره هاي تئوري و عملي را طي نمايد تا درنهايت تراكت بتواند بر كار خود مسلط باشد. نكته جالب هم در اين صنف و هم در ساير مشاغل اين است كارت ويزيت كه هيچ انساني در هيچ تخصصي نميتواند ادعا نمايد كه به انتهاي راه رسيده و از همه ريزه كاريها باخبر است . در هر زمينه تنها افرادي زنده و پويا هستند كه هرلحظه خود را براي يادگيري نكات جديد آماده نگهدارند و برنده مسابقه كسي است كه بيشتر در موارد موشكافي نموده و بدنبال بدست تراكت آوردن پاسخ سئوالاتش باشد. چاپ يك هنر كارت ويزيت يك مهارت يك صنعت و بنظر من يك عشق پايان ناپذير است. زماني كه تلاش شما در خلق يك اثر زيبا به ثمر مي نشيند تراكت شايد پي به عظمت خدايي ببريم كه جهاني با اينهمه طرح و رنگ و تنوع را با دقت و تخصص در اين حجم بزرگ ساخته كه ما انسانها هر از چندگاهي تلاش ميكنيم تا گوشه اي از اين خلقت عظيم را خودمان بسازيم. و عجبا كه چقدر احساس حقارت به انسان دست ميدهد كه پس از عمري تلاش تازه اندرخم كارت ويزيت يك كوچه باشد. چاپ همواره بدنبال يافتن راههاي جديد (و نه لزوما آسانتر) براي توليد تصاوير سفارشي تر (مطابق خواسته طراحان) است. چاپ به مثابه زنجيري است كه از اتصال حلقه هاي تراكت متعدد تشكيل ميشود. هريك از اين حلقه ها برگرفته از گوشه اي از پيشرفتها در صنايع و علوم گوناگون است.

برچسب ها كارت ويزيت , تراكت , چاپ ,
بازدید : 369
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در اين مرحله كارت ويزيت ذهنيات يك كارت ويزيت طراح بر روي بستر مورد نظر منتقل شده و در بعضي موارد آخرين مرحله از زنجيره عمليات چاپ بشمار ميرود. يك طراح به اندازه آشنايي اش تراكت از دستگاه و فرآيند چاپ تراكت مياواند كارهايش را سفارشي تر مقرون بصرفه تر و يا سريعتر به چاپ برساند. يك ناظر چاپ اصولا اگر در اين مرحله ضعف داشته باشد شايد اصلا نتواند سفارش كارت ويزيت بگيرد. چون مشتري براي همين او را استخدام كرده تا كارهايش را بدون عيب و نقص تراكت و يا هزينه هاي اضافي به چاپ برساند. يك كارگر چاپچي كارت ويزيت هم كه اگر از دستگاهي كه با آن كار ميكند تراكت چيزي نداند وضع و حالش معلوم است.

برچسب ها كارت ويزيت , تراكت , چاپ ,
بازدید : 344
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شايد به جرات بتوان گفت كه اكثريت كارهاي چاپي يا بر روي انواع كاغذ و يا كارت ويزيت بر روي انواع لايه هاي پليمري به تراكت چاپ ميرسد. بحث چاپ كاغذ كارت ويزيت بيشتر مربوط "افست تر (خيس)" بوده و بحث چاپ نايلون و لفافه مربوط به چاپ تراكت افست خشك (نايلوپرينت - چاپ فلكسو) ميباشند. در ان بلاگ همواره كارت ويزيت پيش فرض من چاپ افست تر و چاپ بر روي بسترهاي كاغذ و مقوايي است مگر موارديكه اعلام شود. به هرحال چاپ شما بر روي هر بستري كه انجام شود تراكت لازم است شما از خواص فيزيكي و شيميايي كارت ويزيت رفتارها و مركب مصرفي آگاهي نسبي داشته باشيد تراكت. اين تجارب معمولا در حين كار بدست آمده و باور كنيد كه در ايران مركزي را نديده ام كه واقعا اين مسائل را آموزش بدهد. البته آموزشگاه سوره وابسته كارت ويزيت به سازمان تبليغات اسلامي ادعاي آموزش كاغذشناسي را دارد! اگر خواستيد ميتوانيد تراكت شهريه اش را پرداخته و ببينيد آيا چيز بدرد بخوري براي آموزش دارند يا نه!؟

برچسب ها كارت ويزيت , تراكت , چاپ ,
بازدید : 339
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

با ورود كامپيوتر به دنياي كارت ويزيت گرافيك و چاپ مراحل متعددي از پروسه چاپ بطريقه كامپيوتري صورت ميگيرد.در مرحله طراحي كارت ويزيت اسكن رتوش و اصلاح اوريژينالها نمونه گيري خروجي فيلم يا زينك تراكت و بالاخره جديدا در خود دستگاههاي چاپ براي تنظيم رنگها و كنترل فرآيند چاپ.امروزه شما در هربخش از صنعت چاپ كه مايل به فعاليت باشيد دانش و مهارت كار باكامپيوتر و نرم افزارهاي مربوطه جزئي لاينفك تراكت از تخصص شما خواهد بود و كساني كه به اين ابزار مهم آشنايي نداشته كارت ويزيت باشند مانند افرادي بيسواد در ميدان عمل خواهند بود.براي يادگيري اين مورد نيز ميتوانيد در دوره هاي تخصصي گرافيك كامپيوتري كه در سطوح مختلف و در مراكز خصوصي و دولتي ارائه ميشوند به تحصيل بپردازيد. سيستمهاي تراكت مختلف چاپ از مدلهاي رنگ متنوعي تراكت بعنوان پايه استفاده ميكنند. بر پايه اين مدلهاي رنگ تعداد رنگهاي موجود در كارت ويزيت اين سيستم تعيين ميشوند . يك مثال ميزنم : در "سيستم چاپ افست چهار رنگ استاندارد " از مدل سايان (آبي فيروزه اي) - ماژنتا (سرخابي) - يلو (زرد خنثي) و مشكي تراكت استفاده ميشود . هريك از اين چهار كارت ويزيت رنگ را ميتوان با نسبت ۱۰۰-۰ با ديگران مخلوط نمود .

برچسب ها كارت ويزيت , تراكت , چاپ ,
بازدید : 332
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

براي بصري نمودن ايده ها و تفكرات احتياج به هنر آموزي در اين دو زمينه را داريد. تراكت تا وقتي نتوانيد بخوبي ذهنيات خود را پياده سازي نماييد ٬ اولين حلقه زنجير را شل بسته ايد ...براي يادگيري اين هنر ميتوانيد در رشته هاي نقاشي و گرافيك كه در سطوح كارت ويزيت مختلف و در مراكز خصوصي و دولتي به تحصيل بپردازيد. اين مدلهاي رنگ متعدد بوده و هريك كاربرد خاص تراكت خود را دارند . بسته به مدل رنگ تعداد رنگهاي استفاده شده براي توليد تصاوير طبيعي از ۳ رنگ تا ۶ رنگ تغيير ميكند . البته چندي پيش يك -به اصطلاح مخترع - ايراني روش جديد چاپ ۷ رنگي را نيز اختراع نموده بود و مدعي بود با آن ميتوان حتي رنگهاي فسفري را نيز ميتوان در چاپ توليد نمود . اگر منظور از تعداد رنگ در چاپ ٬ كارت ويزيت توليد مناظر حقيقي باشد ٬ پاسخ شما همان موارد فوق است كه براي توليد تراكت يك رنگ در سيستمهاي مختلف از تعداد رنگهاي متفاوت ميتوان استفاده نمود . گاهي در چاپ از رنگهاي خاص براي قسمتهاي خاص از طرح استفاده ميكنند ٬ مثل رنگ قرمز خاص در تبليغات سيگار وينستون يا رنگ سرمه اي خاص در آرم بانك تجارت. اين رنگها كارت ويزيت براي صاحبان تراكت اين موسسات بسيار با اهميت و حساس است و بايستي هميشه و در همه جا با همان رنگ اصلي مشابهت داشته باشد تا از تقلب محصولات و اوراق بهادار آن موسسه جلوگيري نمايد البته اين تنها يكي از دلايل استفاده از كارت ويزيت رنگهاي خاص در صنعت چاپ است.

برچسب ها كارت ويزيت , تراكت , چاپ ,

تعداد صفحات : 9

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 100
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 842
  • بازدید کلی : 1767645
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه